Otobüs Bileti | Otobüsbileti.com.tr
Pasaport İşlemleri
Ana Sayfa » Pasaport İşlemleri

Pasaport İşlemleri

Pasaport İşlemleri; Keyifli bir tatil, yeni bir yatırım ya da eğitim için yurt dışına çıkmaya karar veren kişilerin, aklına takılan en önemli soru, vize ve pasaport işlemlerinin neler olduğu, nasıl yapılacağı ve ne kadara mal olacağıdır. Hangi firmayla seyahat edileceği, en uygun fiyatlarla en uygun otobüs, uçak hatta belki tren biletinin bulunması, otobüsbileti.com sayesinde, oldukça kolay bir hal alırken, yurt dışı seyahatlerinde vize ve pasaport işlemlerinin prosedürleri şu şekildedir:

1. Adım: Pasaport İçin Başvuru Ve Harç Bedelini Yatırma

1 Kasım 2017 tarihine kadar, pasaport çıkartmak için İlçe Emniyet Müdürlüğü’ne gitmek gerekiyordu fakat 1 Kasım 2017 tarihinden beri pasaport işlemleri nüfus müdürlüklerinden de yapılabilmektedir. Pasaport alma sürecini başlatabilmek için, öncelikle, https://epasaport.egm.gov.tr/ adresinden, başvuruda bulunmak gerekmektedir.

Pasaport randevusunun hemen ardından, pasaport harç ücretinin yatırılması gerekmektedir. Pasaport harç ücreti, pek çok banka aracılığıyla ödenebilmektedir. 2018 senesi itibarıyla pasaport ücretleri, defter bedeli de dahil olmak üzere şöyledir:

6 Aylık Pasaport: 245 TL
1 Yıllık Pasaport: 309 TL
2 Yıllık Pasaport: 436 TL
3 Yıllık Pasaport: 573 TL
10 Yıllık Pasaport: 764 TL
Öğrenciler, defter bedelinden muaf oldukları için, bu rakamlardan 108 TL daha az ödemektedirler.

2. Adım: Pasaport İçin Gereken Belgeler

Pasaport işlemleri kısa sürede hallolsun isteyen kişilerin, harç bedelini yatırdıktan hemen sonra, pasaport işlemleri için gereken belgeleri toplamaya başlaması, sürecin hızlanması açısından bir hayli faydalı olacaktır. Pasaport için gereken belgeler şunlardır:

-T.C. kimlik kartının aslı
-2 adet biyometrik fotoğraf
-Kişi ilk kez pasaport çıkarmıyorsa eski pasaportlarının aslı
-Pasaport bedelini ödediğine dair dekont
-Kişinin reşit olmaması ya da herhangi bir engel durumunun bulunması halinde vasisinden aldığı muvaffakatname

3. Adım Pasaport Randevusu Ve Pasaportun Teslim Alınması

Pasaport harç bedeli yatırılıp, diğer evraklar da temin edildikten sonra, https://epasaport.egm.gov.tr/ adresi üzerinden alınan pasaport randevusuna gidilmesi gerekmektedir. Pasaport, randevudan sonraki 10 gün içerisinde teslim edilmektedir. Kişileri gitmeyi hedefledikleri ülkeye ulaştıracak otobüs, uçak ya da tren biletiyse, otobüsbileti.com gibi güvenilir siteler üzerinden, pasaport işlemleri tamamlanmadan önce ya da tamamlandıktan sonra alınabilmektedir.

Son Yorumlar